۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۶۳۸۵۷۹
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

ساختارهای کشور باید در مسیر تمدن سازی باشد | تقنین مجلس باید انقلابی باشد

ساختارهای کشور باید در مسیر تمدن سازی باشد | تقنین مجلس باید انقلابی باشد
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آغاز نظریه نظام انقلابی خودسازی و نتیجه آن تمدن سازی است، گفت: اگر منشأ ساختارها خودسازی باشد ساختارها تمدن ساز می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه استاد حوزه و دانشگاه امروز در برنامه تریبون تبیین که بعد از اقامه نماز جمعه در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و ایام پیروزی انقلاب اسلامی به بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم با قلمی موجز اما عمیق نوشته شده است.

وی افزود: پیام بیانیه گام دوم این است که نظریه نظام انقلابی به عنوان پشتوانه انقلاب مطرح است، اینگونه نبود که ملت حمله کنند و رژیمی را بردارند و بی مبنا به جمهوری اسلامی رأی دهند، پشتوانه و فلسفه جمهوری اسلامی ایران نظریه نظام انقلابی است.

معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد با بیان این که آغاز نظریه نظام انقلابی خودسازی معرفتی و عملی است، اظهار داشت: پایه کدام انقلاب در دنیا بر اساس خودسازی است؟ هرگز انقلاب فرانسه، روسیه و آمریکا و انقلاب های عربی اینگونه نبوده است.

وی ادامه داد: در رأس انقلاب اسلامی شخصیت فقیه، عارف، مجتهد و عالمی مانند امام خمینی(ره) قرار دارد و این سالک واصل انقلاب را رهبری کرد، اگر خودسازی نباشد انقلاب هیچ ثمره مثبتی نخواهد داشت ولو این که از نظر صنعتی از اروپا و آمریکا جلوتر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان این که ارزش انقلاب اسلامی به معنویت و خودسازی است، ابراز داشت: این که حاج قاسم سلیمانی جهاد نظام مند و ساختارمند مقاومت را به صورت بین المللی در منطقه و جهان شکل می دهد ناشی از همین معنویات و خودسازی ها است.

وی عنوان کرد: حاج قاسم کشورهای منطقه و محور مقاومت را نجات داد، شهید سلیمانی بر نفس خود پا گذاشت و ذره ای منیت نداشت و تنها خدا را می دید، ایشان فرمانده ای مقتدر و عملیاتی بود که یک شخصیت عالم، عارف و مجاهد محسوب می شد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز چگونه رهبر معظم انقلاب با وجود سختی های فراوان، فشارها و تحریم های خارجی و بی عرضگی های داخلی توانسته اند که کشور را به عالی ترین کشور از نظر امنیت و علم و دانش برساند؟ این نتیجه معنویت و خودسازی است.

وی اضافه کرد: البته این خودسازی یک شبه پیدا نمی شود، حاج قاسم از ابتدایی که در لشکر ثارالله حضور داشت خودسازی می کرد و اهل بکا و تهجد بود؛ خودسازی امام انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و ایشان از دوران طلبگی خودسازی می کرد، رهبر معظم انقلاب که همه دنیا را حیران زده کرده اند به دلیل خودسازی ایشان از دوران طلبگی است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه تأکید کرد: خودسازی که رهبر معظم انقلاب در نظریه نظام انقلابی و بیانیه گام دوم بیان می کنند از بمب هسته ای قوی تر است و دنیا را تکان می دهد، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال تمدن سازی است که انجام نظریه نظام انقلابی به شمار می رود.

وی افزود: همه مسؤولان نظام اسلامی و توده مردم باید خودسازی داشته باشند، از برکات انقلاب این است که این خودسازی در جامعه تأثیر گذاشته است، قبل از انقلاب کی برنامه های معنوی عظیمی مانند اعتکاف، شب های قدر، روز عرفه و برنامه های مانند آن داشته ایم، این خودسازی در دورانی در جامعه اثر گذاشته است که در دنیا شهوت ترویج می شود.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: آغاز نظریه نظام انقلابی خودسازی و نتیجه آن تمدن سازی است، تک تک مردم ایران در تمدن سازی یا تمدن سوزی نقش دارند و اگر کاری نکرده باشیم در پیشگاه الهی مسؤول خواهیم بود، همین رأیی که در انتخابات ها داده می شود در تمدن سازی یا تمدن سوزی نقش دارد.

وی ادامه داد: خیلی ناگوار است که بگویند 90 نفر از نمایندگان مجلس به دلیل مشکلات اقتصادی رد صلاحیت شده اند، چرا در جامعه اسلامی باید این مسائل و فسادهای اقتصادی و بانکی وجود داشته باشد، بین خودسازی و تمدن سازی، باید جامعه پردازی شکل گیرد و ساختارهای امنیت، نظامی، تقنین، اجرا، قضا و مالی باید در مسیر تمدن سازی باشد که اگر در این مسیر نباشند ساختار تمدن سوز می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با تأکید بر مطالعه دقیق و به کار بستن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابراز داشت: چند درصد از نیروهای ارزشی این بیانیه را به صورت دقیق خوانده اند؟ بیانیه گام دوم عمیق و دقیق است و باید مورد توجه جدی باشد.

وی عنوان کرد: اگر منشأ ساختارها خودسازی باشد ساختارها تمدن ساز می شود، وقتی ساختار مجلس این است که نظارت درونی و بیرونی ندارد معلوم است که برخی نمایندگان به بیراهه می روند، نمایندگانی باید به مجلس بروند که فرصت طلب نباشند، کسانی باید به مجلس بروند ابتدا ساختار مجلس را اصلاح کنند تا نماینده وسوسه انگیز هم نتواند به مسیر انحرافی برود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر از کسبه جزء مالیات گرفته می شود اما از برخی پزشکان که درآمدهای میلیاردی دارند مالیات نمی گیرند، آمریکا دارو را تحریم کرده است اما انواع دخانیات آمریکایی در کشور وجود دارد و کسی مقابله نمی کند، چرا مالیات این دخانیات را چند برابر نمی کنند؟ وکلا جزء پردرآمدترین اقشار هستند اما هیچ ساختاری برای دریافت مالیات از آن ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ساختار بهداشت و درمان نباید مبتنی بر درمان باشد بلکه باید بر پیشگیری تأکید کند، ساختار امروز درمان محور است چرا که سود برخی در این موضوع است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: در حوزه مقاومت حاج قاسم سلیمانی ساختار مقاومت را بر اساس تفکر انقلابی تدوین کرد و جریان مقاومت بین المللی شکل گرفت و گروه های تکفیری که حدود 100 کشور از آن ها حمایت می کردند شکست خوردند چرا که ساختار مقاومت به اندازه ای قوی بود که جریان و گفتمان مقاومت تبدیل شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند کسانی به مجلس بروند که مؤمن و انقلابی واقعی بوده و روحیه جهادی و کارآمدی داشته باشند، اگر نمایندگانی با چنین ویژگی هایی انتخاب کردیم نتیجه آن اصلاح ساختار مجلس و تقنین انقلابی می شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
چه تحلیل های قشنگی.
از نظرات ایشون بیشتر استفاده کنین.
0
0